Masz pytanie? Zadzwoń 24h! +48 795 790 719 kancelaria@mentorgroup.pl

Odszkodowanie dla firmy za niesłuszne oskarżenia

Jeśli pracownik rozwiąże umowę z pracodawcą, bez wypowiedzenia, z powodu mobbingu, którego tak naprawdę nie było, firma ma prawo domagać się odszkodowania.

W jednej z dużych spółek, pracownik rozwiązał umowę bez okresu wypowiedzenia, powołując się stosowanie przez pracodawcę lobbingu. Co więcej, były pracownik nagłośnił całą sprawę w mediach. Tymczasem okazało się, że zarzuty wobec pracodawcy były nieprawdziwe.

Czym jest mobbing?

Mobbing to działania i zachowania kierowane przeciwko pracownikowi i bezpośrednio go dotyczące, które polegają na zastraszaniu go, nękaniu lub wywołujące u niego zaniżenie oceny przydatności do pracy. To także zarzuty, które mają na celu ośmieszenie pracownika, poniżenie go a nawet wyeliminowanie z zespołu pracowników.

Coraz częściej to jednak pracownicy stawiają pracodawcom nieprawdziwe zarzuty, gdyż chcą wyłudzić odszkodowanie za mobbing, którego nigdy nie było. Czasem bywa tak, że jest to wręcz zły zamiar pracownika, jak również niewłaściwa interpretacja zachowania pracodawcy. Niestety często pracodawca jest całkowicie bezbronny wobec tych zarzutów. Jeśli jednak na drodze sądowej zostaną one uznane za nieprawdzie, ma prawo żądać odszkodowania dla firmy.

Przeczytaj również: