Masz pytanie? Zadzwoń 24h! +48 795 790 719 kancelaria@mentorgroup.pl

Urząd Lotnictwa Cywilnego przed zbliżającymi się wakacjami przypomina pasażerom o ich prawach w sytuacji odwołania lub opóźnienia lotu. Podróżny ma prawo m.in. do zwrotu kosztu zakupu biletu, zapewnienia przez linie lotniczą posiłku, napoju czy noclegu.

 

„Rozpoczynający się okres wakacyjny jest dobrą okazją, aby przypomnieć pasażerom przysługujące im prawa. Podróżny ma prawo poskarżyć się na linie lotnicze w trzech przypadkach: odwołania, opóźnienia lotów oraz odmowy przyjęcia na pokład samolotu” – czytamy w informacji ULC zamieszczonej na ich stronie.

ULC przypomina, że jeżeli lot jest odwołany, pasażer ma prawo do zwrotu kosztu zakupu biletu w terminie siedmiu dni. Ma też prawo do odszkodowania w zależności od długości trasy od 250 do 600 euro, o ile przewoźnik nie powiadomił go do 14 dni przed odlotem o odwołaniu rejsu. Odszkodowanie nie przysługuje, jeżeli lot odwołano z przyczyn niezależnych od przewoźnika, np. ze względu na złe warunki atmosferyczne….

 

źródło: http://biznes.gazetaprawna.pl