Jak złożyć reklamację odwołanego lub opóźnionego lotu, za pobyt w hotelu oraz za reklamę
Jak złożyć reklamację odwołanego lub opóźnionego lotu, za pobyt w hotelu oraz za reklamę
Chciałbyś dowiedzieć się jak złożyć reklamację odwołanego lub opóźnionego lotu? A może nie jesteś zadowolony z warunków jakie zastałeś w zarezerwowanym hotelu? Pamiętaj, że również możesz złożyć reklamację! Wiedz, że reklama również może być przedmiotem reklamacji. Zapraszamy do przeczytania trzeciego z cyklu czterech artykułów poświęconych reklamacji.
Czego dowiesz się z trzeciej części:
Reklamacja odwołanego lub opóźnionego lotu!
Lot samolotem jest najbardziej popularną formą podróżowania. Dlatego poniżej przedstawiam znaczące informacje przydatne w razie reklamacji linii lotniczych.
Jeżeli lot został opóźniony lub odwołany, podróżny ma dwie możliwości:
- zwrot kosztów biletów lotniczych w ciągu 7 dni, za część lub całość podróży,
- lot do miejsca docelowego na tych samych zasadach, w podobnych warunkach, najszybciej jak to jest możliwe.
Dodatkowo linie lotnicze mają obowiązek opieki nad pasażerem. Zaliczyć tutaj możemy:
- informacja o bieżącej sytuacji i jej rozwoju,
- transport lotnisko – hotel, gdy jesteśmy zmuszeni do nocowania w hotelu,
- nocleg, w przypadku oczekiwania na lot co najmniej dobę,
- bezpłatne posiłki i napoje,
Ważne! jeżeli oczekiwanie na lot przekroczy 5 godzin, pasażer może rozwiązać umowę z liniami lotniczymi, oczekując zwrotu kosztów za bilety oraz zapewnienia jak najszybszego powrotu do miejsca wyjazdu, jeżeli plany naszej podróży nie zostały zrealizowane.
Reklamację na linię lotniczą, najwygodniej jest złożyć poprzez formularz elektroniczny na stronach linii lotniczych lub wypełnić unijny wzór skargi.
Również, jeżeli przewoźnik nie wyszedł z inicjatywą zapewnienia opieki nad pasażerem, to warto zbierać wszystkie paragony np.: za posiłki, napoje, nocleg i inne, aby dołączyć je do reklamacji i skuteczniej reklamować usługę transportową.
Reklamacja na pobyt w hotelu!
Klienci często narzekają na złe warunki pokojów hotelowych nie zgodne z rezerwacją, zakwaterowanie bez obiecanego widoku na morze, niesmaczne jedzenie, obsługę hotelową czy dalej położony hotel od plaży niż obiecywano.
Aby złożyć reklamację na pobyt w hotelu, należy wystosować pismo do właściciela lub kierownika hotelu. Ważne jest aby podczas pobytu dokumentować wszystkie usterki i braki poprzez zdjęcia a nawet krótkie wideo. Wszystkie zgromadzone materiały można porównać ze zdjęciami lub treścią z oferty hotelu na stronie internetowej. Tak zebrane dowody należy dołączyć do reklamacji.
W reklamacji należy określić sposób rekompensaty: czy chcemy zwrot kosztów, zmiany pokoju hotelowego, naprawy i usunięcia usterek, czy odstąpienie od umowy.
Warto wiedzieć, że jeśli bukujemy zakwaterowanie np. za pośrednictwem jednego z popularnych portali internetowych, reklamację za pobyt niespełniający opisu z oferty możemy składać do tego serwisu, a nie do właściciela hotelu. Portal jest bowiem pośrednikiem, z którym zawieramy umowę, a więc odpowiedzialność spoczywa na nim. Ponieważ serwisom tym zależy na utrzymaniu klientów, często rozpatrują reklamacje na ich korzyść.
Reklama też może być powodem do reklamacji!
Mało osób jest świadomych ,że obietnice i twierdzenia na temat towaru lub usługi zawarte w reklamie są równie wiążące, co np. opis towaru na opakowaniu! Jeśli więc zakupiony towar lub usługa nie jest zgodny z reklamą – np. abonament za 35 zł obejmujący „połączenia, SMSy i MMSy bez limitu” w istocie posiada jakieś wyłączenia np. dotyczy tylko jednej sieci, albo proszek do prania, który „usuwa trudne plamy w niskich temperaturach” a tak naprawdę wcale sobie z tym nie radzi, jest to podstawą do reklamacji. Wówczas najlepiej żądać albo obniżenia ceny, albo dotrzymania reklamowej obietnicy, czyli np. świadczenia usługi zgodnie z reklamą.
Autor
Karolina Sobolewska – Prawnik
Sprawdź również: